دستگیری ۳ سارق بعد از دستبرد میلیاردی به شرکت ساخت و ساز مسکن ملی در مشهد + عکس بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۴ بیمار دیگر زندگی دوباره بخشید (۶ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد، پل رسالت و سه‌راه خیام (۶ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور (۶ خرداد ۱۴۰۳) سد‌های تامین‌کننده آب شهر مشهد نفس تازه کردند | ذخیره ۱۲ درصدی آب در سد‌های کلانشهر مشهد ماجرای آن ۵ نفر |‌ روایت‌هایی از تیم غواصی آتش‌نشانی مشهد که در سیلاب اخیر شهر به یاری شهروندان آمدند تهران و سمنان در صدر استان‌های کم‌بارش ایران | وضعیت دمایی و بارشی کشور در خرداد ۱۴۰۳ کمک به بیماران خاص و معلولان، قاتل را از پای چوبه دار نجات داد ۳۲ فقره سرقت کابل برق در شهرک غرب مشهد کشف شد (۵ خرداد ۱۴۰۳) درگیری بر سر جای پارک باعث مرگ مرد ۶۰ ساله شد زلزله، آبدانان ایلام را لرزاند (۵ خرداد ۱۴۰۳) اختصاص خط ۶ سامانه ۱۹۰ به طرح جوانی جمعیت مهار آتش سوزی یک منزل مسکونی در بلوار جانباز مشهد (۵ خرداد ۱۴۰۳) طرح پوشش بیمه‌ای اتباع و مهاجرین خارجی مجاز آغاز شد شیرخوارگاه‌های خالی نتیجه زحمات شهید جمهور است ۱۰۰ عملیات اطفای حریق توسط آتش نشانان مشهدی طی یک هفته!
سرخط خبرها

خون‌ریزی و تب علائم اصلی تب کریمه کنگو | مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

  • کد خبر: ۷۵۰۰۲
  • ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
خون‌ریزی و تب علائم اصلی تب کریمه کنگو | مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری علوم‌پزشکی مشهد با بیان اینکه خون‌ریزی از نقاط مختلف بدن و تب علائم اصلی ابتلا به تب کریمه کنگوست، گفت: آماری از ابتلا در استان گزارش نشده است.

طنین همتی|شهرآرانیوز، دکتر محمدجعفر صادقی در آستانه عید قربان که ذبح دام افزایش می‌یابد با تأکید برای رعایت بهداشت اظهار کرد: تب کریمه کنگو به‌عنوان بیماری مشترک دام و انسان، که این روزها شیوعش به‌واسطه ذبح دام افزایش می‌یابد، تاکنون آماری از ابتلا و فوتی در پی نداشته است و خوشبختانه آخرین فوتی ما مربوط به سال۹۵ است. از آن سال تاکنون با افزایش رعایت بهداشت، ابتلای این بیماری سیر نزولی داشته و امسال هم تا این لحظه به صفر رسیده است.

 

رئیس کنترل و پیشگیری بیماری علوم‌پزشکی مشهد توصیه کرد: از خرید دام از مراکز غیربهداشتی و کشتار آن در منازل و معابر عمومی خودداری کنید. حیوان اگر آلوده باشد، تمام احشا و خون آن ممکن است آلودگی داشته باشد.
وی ادامه داد: این بیماری عمدتا از طریق کنه منتقل می‌شود؛ فعالیت کنه هم در فصل گرم بیشتر می‌شود. در نتیجه فصل گرم تابستان فرصت خوبی برای فعالیت کنه‌هاست.


به گفته وی عمده علائم فردی که به این بیماری مبتلا می‌شود تب و خون‌ریزی است. معمولا مرحله خون‌ریزی بین ۳ تا ۵روز است و بعد از شروع علائم بیماری خودش را نشان می‌‌دهد و این علامت که فرد تب و خون‌ریزی داشته باشد، 2 شاخصه عمده این بیماری است.

دکتر صادقی ادامه داد: توصیه‌مان این است که نه‌تنها در عید قربان، بلکه در کل سال نیز قربانی‌کردن با عنوان مراسم مختلف در منازل و اماکن عمومی انجام نشود. نکته مهم اینکه گوشتی که ذبح می‌شود باید ۲۴ساعت مرحله پیش‌سرد در دمای صفر تا ۴درجه را در محیطی یخچالی بگذراند تا اگر گوشتش آلوده بود، مرحله پیش‌سرد آلودگی‌اش را از بین ببرد. همچنین مردم برای قربانی‌کردن در عید قربان به کشتارگاه‌ها مراجعه کنند. کشتارگاه‌ها عمدتا دعای عید قربان را هم می‌خوانند و بعد از ۲۴ساعت گوشت قربانی را تحویل می‌دهند. این فرصت خوبی است که از انتشار این بیماری جلوگیری شود. همچنین باید در نظر داشت که جگر گوسفند هم مانند گوشت به مرحله پیش‌سرد به‌مدت ۴۸ساعت نیاز دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->